Häirekeskus ja Naiskodukaitse

Häirekeskus alustas 16. märtsil uue infoliiniga – 1247, mis pakub informatsiooni COVID-19 kriisi kohta. Kahe nädalaga on vabatahtlike abiga vastatud 20 000 kõnele. Häirekeskusele läks appi ka Naiskodukaitse ning ka mina ühena naiskodukaitsjatest. Lisainfo: https://www.112.ee/et/juhend/abi-ja-infotelefonid

☎️ Miks ma seda teen? Sest imetlen Häirekeskuse töötajaid, sest tahan anda oma panuse ja mul on selleks aega. Euroopa Parlamendi lähinädalate töökoormus ei ole väga suur ning näiteks järgmine nädal on üldse vaba. Pealegi töötab infoliin 24/7, vabatahtlikud on kaasatud kõigil päevadel, ka nädalavahetusel 07:00-00:00.

🚨 Milline oli ettevalmistus? Meid koolitasid Häirekeskuse kogenud eksperdid. Alustasime teoreetilise osaga ning järgnes praktika. Informatsiooni on väga palju, sest küsimused võivad olla seinast seina. Infoliin 1247 ei asenda kiirabi, perearste ega politseinikke, aga peab oskama vastata üldistele küsimustele ning andma soovitusi, kuhu pöörduda, kui küsimus väljub infoliini 1247 pädevusest. Õppuse lõpus pandi meid graafikusse kirja. Minu esimene vahetus on neljapäeval.

🙄 Kuidas ma ennast tunnen pärast väljaõpet ja enne esimest kõnet? Pabistan. Olen töötanud konsulina (see on diplomaat, kes töötab saatkonnas ja abistab kodanikke), olen juhtinud välisministeeriumis mitmeid kriise, juhtisin Moskva saatkonda nashistide rünnakute ajal, olen andnud sadu intervjuusid. Suudan ennast kriisi tingimustes kokku võtta ja talun pingeid hästi. Ja ikkagi on närv sees. Liina ja Rasmus, kes meid koolitasid, püüdsid süstida meisse enesekindlust ja kinnitasid, et alati on saalis keegi, kellelt saab nõu küsida. Samas tunnistasid ka nemad, et kõige raskem on esimene kõne. Usun neid, sest tean oma kogemusest, kui raske on esimene lause, esimene kohtumine, esimene intervjuu.

Täna tegelen Euroopa Parlamendi asjadega, loen kriisiga seotud infomaterjale ja valmistun oma ESIMESEKS kõneks.

Kirjutan teile, kuidas mul läheb.

Jäta kommentaar